11 de febrer del 2008

FONT DEL REMEI

Situació:
Si ens situem al barri d’Engordans on hi ha la font del mateix nom, i seguim per la carretera de la dreta, arribarem fins un lloc anomenat “ Roca Morta” des d’allà seguirem direcció a l’ermita del Remei i en direcció al Catllar, baixarem per un petit camí fins arribar a la font.


La font del Remei, que té el mateix nom que la Verge de l’ermita, està envoltada per arbres de fulla caduca, al mig dels quals hi ha una taula rodona i uns bancs de pedra que l’envolten.
La font està formada per una llosa en forma d’arc d’on surten 3 brolls d’aigua, que van a parar dins un recipient rectangular que a la vegada la buida per cada cantó en dos abeuradors on les vaques hi solen veure.

L’aigua ve dels camps que hi ha sobre de la font i de la muntanya del Catllar. No té cap propietat curativa.
Té molta calç el que la fa poc apta per cuinar i per beure. Quan la vaig visitar no rajava.

En aquest indret es fa un important aplec en commemoració de la Verge de l’Ermita, amb esmorzar, missa, jocs de cucanya....

1 comentari:

Anònim ha dit...

M'ha agradat fer aquesta font per que la meva mare hi anava molt de petita i m'ha agrada t veure-la per saber on anava la meva mare.